top of page

Ēnojam kolēģus Nīderlandē un Portugālē

  • Writer: Mara Prindule
    Mara Prindule
  • Aug 12
  • 2 min read

Trīs Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikuma pedagogi - Edvīns Dzudzilo, Sarmīte Grava un Ineta Balode – piedalījās darba ēnošanas mobilitātē Nīderlandē, Leeuwarden pilsētā, apmeklējot izglītības iestādi Firda.


Mobilitātes mērķis bija iepazīt iekļaujošās izglītības īstenošanas pieredzi un praksi citās Eiropas skolās. Liela daļa skolēnu visbiežāk saskaras ar diferencēšanas un pielāgošanas izaicinājumiem tieši vispārizglītojošo priekšmetu apguvē. Šī pieredze ļāva mūsu pedagogiem no jauna ieraudzīt mācību procesa organizēšanas iespējas, mācīties no kolēģiem ārzemēs un iepazīt praktiskus risinājumus, kas veicina iekļaujošas vides veidošanu mācību procesā.


Darba ēnošanas laikā skolotājiem bija iespēja novērot mācību darbu un skolēnu iesaisti Firda skolā, iepazīt jaunas metodes un rīkus, ko izmanto, lai pielāgotu mācību saturu dažādu vajadzību skolēniem, apmainīties ar labās prakses piemēriem un idejām kopā ar pedagogiem no Nīderlandes, izveidot starptautiskus kontaktus nākotnes sadarbībai izglītības jomā.


Edvīns Dzudzilo par gūto pieredzi saka:

 “Jebkura iespēja ir jāizmanto. Tas paplašina redzesloku un dod jaunas zināšanas un kontaktus.”

Savukārt skolotāja Mārīte Vītola, Guntra Jēgere, Tatjana Stjopkina un Sandra Ganiņa devās ēnošanas vizītē uz Portugāli, Montijo pilsētu.


Mobilitātes programma bija rūpīgi plānota un ietvēra gan dalību mācību stundās dažādos izglītības līmeņos (īpaši profesionālās izglītības un vidusskolas klasēs), gan diskusijas ar skolotājiem un skolu vadību par iekļaujošās izglītības stratēģijām, mācību darba plānošanu, individuālā atbalsta pieejām, kā arī dalību pedagogu sanāksmēs un ikdienas darbā.


Sandra Ganiņa dalās pārdomās par gūto pieredzi:

“Portugāle ir valsts ar brīnišķīgu faunu, vēsturi un ļoti draudzīgiem, miermīlīgiem ļaudīm un skolām, kurās mācās visdažādāko nacionalitāšu skolēni. Viņi nekautrējas stāstīt savus dzīvesstāstus – arī skumjus. Skaistā daba, maigais klimats un pat bailes no kara ir mudinājušas ģimenes rast mājvietu Portugālē.”

Nozīmīgākās atziņas pēc mobilitātes:

  • Portugāles skolās dominē tradicionālas mācību metodes, kuru pamatā ir interaktīvas mācību grāmatas. Mācību stundu norise ir lineāra un galvenokārt vadīta skolotāja skaidrojumā. Skolēni pilda arī mājas darbus. Interesants novērojums - angļu valodas eksāmens nav obligāts pēc 9. vai 12. klases, kas ietekmē skolēnu motivāciju un valodas prasmju līmeni.


  • Angļu valodas prasmju pielietošana reālās situācijās sniedza vērtīgu profesionālo un personīgo izaugsmi gan saziņā ar kolēģiem, skolēniem, gan projekta organizatoriem.


  • Kolēģu saliedētība un savstarpējais atbalsts bija viens no lielākajiem ieguvumiem. Sandra uzsver: “Priecājos, ka bija iespēja tuvāk iepazīt kolēģus. Lai gan Cēsu un Priekuļu skolas tika apvienotas pirms pieciem gadiem, tikai tagad, Erasmus+ brauciena laikā, radās iespēja patiesi iepazīt kolēģes – viņu humora izjūtu un pedagoģisko pieredzi. Bijām saliedēta un vienota Erasmus+ komanda.”


Darba ēnošanas notika Erasmus+ Skolu sektora mobilitātes projekta "Skolotāji, kas iedvesmo 2!", (nr. 2024-1-LV01-KA122-SCH-000238242) ietvaros. Projekts tiek īstenots no 2024. gada 1. jūnija līdz 2025. gada 30. novembrim.


Erasmus+ mobilitāte ir fiziska došanās uz citu valsti (kas nav pastāvīgā dzīvesvieta), nolūkā mācīties, piedalīties apmācībās, neformālās vai ikdienas mācībās. Vairāk par programmu: www.erasmusplus.lv/ un www.vtdt.lv/projekti


ree

 

 

 
 
 

Comments


Archive
bottom of page